TYBcs OS-Syspro Slip 3-2 | IProgramX

#include<stdio.h>
#define MAX 20

int frames[MAX],ref[MAX],mem[MAX][MAX],faults,
sp,m,n,time[MAX];

void accept()
{
int i;

printf("Enter no.of frames:");
scanf("%d", &n);

printf("Enter no.of references:");
scanf("%d", &m);

printf("Enter reference string:\n");
for(i=0;i<m;i++)
{
printf("[%d]=",i);
scanf("%d",&ref[i]);
}
}

void disp()
{
int i,j;

for(i=0;i<m;i++)
printf("%3d",ref[i]);

printf("\n\n");

for(i=0;i<n;i++)
{
for(j=0;j<m;j++)
{
if(mem[i][j])
printf("%3d",mem[i][j]);
else
printf("   ");
}
printf("\n");
}

printf("Total Page Faults: %d\n",faults);
}

int search(int pno)
{
int i;

for(i=0;i<n;i++)
{
if(frames[i]==pno)
return i;
}

return -1;
}

int get_lru()
{
int i,min_i,min=9999;

for(i=0;i<n;i++)
{
if(time[i]<min)
{
min = time[i];
min_i = i;
}
}

return min_i;
}


void lru()
{
int i,j,k;

for(i=0;i<m && sp<n;i++)
{
k=search(ref[i]);
if(k==-1)
{
frames[sp]=ref[i];
time[sp]=i;
faults++;
sp++;

for(j=0;j<n;j++)
mem[j][i]=frames[j];
}
else
time[k]=i;

}

for(;i<m;i++)
{
k = search(ref[i]);
if(k==-1)
{
sp = get_lru();
frames[sp] = ref[i];
time[sp] = i;
faults++;

for(j=0;j<n;j++)
mem[j][i] = frames[j];
}
else
time[k]=i;
}
}


int main()
{
accept();
lru();
disp();

return 0;
}












Post a Comment

0 Comments